logo
  • Merancang

    Kini ulang tahun bayi anda berusia 12 minggu! Dia sudah begitu baik sehingga hanya butiran yang akan diperbaiki lebih jauh. Semua organ dan sistem utama sudah terbentuk dan berfungsi secara aktif.

  • Merancang

    Kehamilan minggu ke-13 obstetrik adalah saat janin terbentuk sehingga dapat diperhatikan dengan melakukan pemeriksaan pranatal untuk mengecualikan patologi intrauterin dan mengesahkan tahap perkembangan bayi masa depan.

  • Merancang

    Jadi separuh pertama kehamilan akan berakhir, semua yang paling sukar adalah ketinggalan zaman, dan sekarang semua pemikiran anda harus ditujukan kepada ibu masa depan.Mulai minggu kedua puluh, anda akan menghadiri klinik antenatal dua kali sebulan, dan sepertinya baru-baru ini anda melakukan ujian kehamilan, dan itu menunjukkan hasil yang positif!

  • Merancang

    21 minggu kehamilan: sensasi ibu, perkembangan dan ukuran bayi, pergerakan janin, perut untuk jangka masa 21 minggu. Cadangan diet dan gaya hidup.Minggu ke-21 kehamilanKehamilan minggu ke-21 menandakan permulaan separuh kedua proses yang indah ini, akibatnya seorang lelaki kecil dilahirkan.

  • Merancang

    27 minggu kehamilan - berapa bulan?Di sebalik 6.5 bulan kehamilan. Ini dan minggu berikutnya akan menjadi tujuh, dan ini sudah menjadi tonggak sejarah. Anda mungkin menyedari bahawa sebenarnya sedikit masa telah berlalu, dan ini sedikit sebanyak dapat membingungkan anda dalam perhitungan.

  • Merancang

    Diagnostik ultrabunyi adalah salah satu cara yang relatif baru untuk memperoleh gambaran organ dalaman, yang tidak tersedia untuk kaedah penyelidikan sinar-x yang sebelumnya banyak digunakan.

  • Merancang

    Ikatan tali pusat: profilaksis, diagnosis, kelahiranIkatan tali pusat di leher janin adalah salah satu patologi yang paling biasa pada wanita hamil. Rata-rata, setiap ibu hamil kelima menghadapi keadaan yang tidak menyenangkan ini, dan dalam beberapa kes, malah keadaan berbahaya.

  • Merancang

    Jangka masa kehamilan selama 30 minggu adalah tahap peralihan. Cuti bersalin yang ditunggu-tunggu sudah bermula, dan anda dapat menikmati perubahan keadaan anda, merasakan setiap pergerakan bayi, memantau perkembangannya.

  • Merancang

    Apa yang sedang berlakuSistem imun janin aktif. Bayi mempunyai antibodi sendiri yang akan melindunginya selepas kelahiran. Sistem saraf berfungsi dengan baik, berkat lelaki kecil itu sudah dapat mengalami emosi, merasa sakit, mendengar, melihat dan merasakan selera.

Up